Jednodenní workshop bude zaměřen na sonifikaci a audio tvorbu v Max/msp. Budou představeny základní koncepty sonifikace a její historické východiska. Poté budeme pokračovat v praktické tvorbě v prostředí max/msp. Ukážeme se základy tohoto programovacího prostředí a způsob jak jej efektivně používat při vývoji vlastních „cross-mediálních“ projektů. Na elementárních příkladech si ukážeme, jak data používat jako partituru, nebo modulaci signálu. Mimojiné si ukážeme, jak v max/msp vytvořit jednoduchý syntezátor/sampler, jak třídit data a jak modulovat audiosignály daty.
.
Workshop povede Jiří Y. Suchánek – tvůrce zvukových instalací, elektroakustické hudby a sound artu.
Jiří Suchánek se od roku 2007 věnuje tvorbě trvalých audiovizuálních instalací, které často umisťuje do netradičních prostor (astronomická observatoř, jeskyně, lávka, duny, křoví…). Zkoumá tak trvanlivost elektronických médií v těžších klimatických podmínkách a souběžně i nové formy komunikace multimediálního díla. Ve své tvorbě spojuje zvuk, světlo, objekty, mechaniku, elektroniku + kód s pečlivě vybranými prostory. Středem jeho práce i praxe je zvuk, který je rozšířen nebo artikulován jinými médii, neočekávanými sociálními situacemi, či přírodními jevy. Hledá způsoby de-synchronizace zvuku a světla. Pro své instalace komponuje hudbu a vyvíjí vlastní software fungující často jako sonifikační mezi-doménový mediátor. Zabývá se tvorbou a vývojem netradičních dotykových i bezdotykových hudebních nástrojů a programováním v hudební tvorbě. Komponuje vícekanálové elektroakustické skladby. Vystupuje s elektronickou hudbou založenou na sonifikaci atomových dat. Za tento projekt mimojiné obdržel ocenění Excellence in sound art @ sound design na prestižní mezinárodní konferenci klingt gut! Symposium on Sound v Hamburku 2018. Realizoval řadu dlouhodobých multimediálních instalací ve veřejném prostoru, vystavoval a koncertoval i na řadě prestižnách mezinárodních festivalů jako např.: CTM, UNSOUND, ICAD, NEXT, NCCA, STIMUL, ENH, NIME, klingt gut! atd. Byl na stážích v mezinárodních centrech STEIM, TIMET či Institute of Sonology. Od roku 2018 pořádá v Brně mezinárodní, poslechové večery akusmatické hudby SONIX, které jsou zaměřeny na multikanálové elektroakustické skladby, většinou prezentované ve tmě v sále Divadla na Orlí. Tento projekt je založen na spolupráci prestižní mezinárodní školy Institute of Sonology (den Haag, NL) a JAMU. Od roku 2009 je asistentem Kabinetu audiovizuálních technologií na Favu kde vyučuje předměty Sound-art a experimentální hudba, Audio dílna, Sound design a mastering, Technologie audio. Od roku 2020 je též stálým pedagogem na JAMU v nově založené specializaci Kompozice elektroakustické hudby, kde vyučuje předměty zabývající se interaktivními systémy, prostorovou kompozicí, modulárními syntezátory a zvukovými instalacemi. V roce 2020 inicioval založení spolku SVITAVA – transmedia art lab, z.s., který působí v ex-trafostanici v bývalé Cementárně Maloměřice, Brno. V roce 2021 na JAMU obhájil disertační práci “Sonifikace v hudební kompozici a sound artu”. Jeho snem je na horách vytvořit elektronickou instalaci, která bude samostatně fungovat alespoň 500 let a celá zaroste lišejníkem.
Tento workshop je určený všem zvědavcům o pokročilou zvukovou tvorbu, ale i filosofiii dat, experimentální přístupy k hudbě a zvuku. Předešlá znalost s max/msp není nutná.
V rámci workshopu je zařízen i oběd (vegetariánský) a drobné osvěžení.
-> CENA: plná i s obědem: 400,-
sleva pro studenty, ZTP a důchodce: 250,-
verze bez obědů: mínus 100,- (300/150)
koncert: vstup dobrovolný
-> MÍSTO: 49.223147990914015, 16.649218702747817
-> REZERVACE: futuresonix@gmail.com
-> PREREKVIZITY: přineste si svůj laptop a sluchátka + stáhněte si demo max8: https://cycling74.com/downloads
Projekt se uskutečňuje za finanční podpory statutárního města Brna.